Hopp til innholdet

Effektiviser og automatiser kundebehandlingen med chatboten Elivia

Effektiviser og automatiser kundebehandlingen med chatboten Elivia

God kundebehandling handler om å være tilgjengelig når kunden trenger hjelp. God kundebehandling handler om å la kundene hjelpe seg selv og la kundeservice få tid til å fokusere på de vanskelige oppgavene.

Energibransjen har mye å gå på når det gjelder kundeservice, om vi skal tro Norsk Kundebarometer (NKB). Årlig måler NKB kundetilfredsheten blant norske virksomheter i alle bransjer. På deres siste måling kommer det beste energiselskapet først på 40. plass.

Kampen om kundene handler ikke bare om å lage de beste produktene eller tjenestene til lavest mulig pris – det handler også om å skape de beste kundeopplevelsene.

Gode kundeopplevelser handler om tilgjengelighet. Det handler om å forstå, og ta ansvar for kundens behov. Det handler om å gi kunden muligheten til å hjelpe seg selv. Det handler om å få svar på det man lurer på raskt og at man får hjelp når man trenger det.

Ved å være tilgjengelig på de plattformene kundene foretrekker, på det tidspunktet de trenger hjelp, bidrar du til å gjøre kundenes hverdag litt enklere.

Vinn kampen om kundene med vår chatbot for energibransjen

Vinner du kampen om å gi best kundeservice, vinner du også kampen om de lojale kundene.

Derfor har Sysco, i partnerskap med Boost.ai, utviklet en digital kundebehandler for energibransjen. Med den virtuelle assistent Elivia har du mulighet til å hjelpe kundene med det de lurer på – hele døgnet – alle årets dager.

Elivia bygger på kunstig intelligens (AI – Artificial Intelligence) og svarer på chat, men Elivia er mer enn en vanlig chatbot. Hun forstår intensjonen i det kundene lurer på og gir raskt svar på de fleste spørsmål knyttet til energi, strøm og kraft, for eksempel hva strømprisen er nå. Elivia kan automatisere opptil 70 prosent av kundedialogen.

Elivia integreres med dine eksisterende systemer

Med Elivia leverer Sysco en grunnpakke som inneholder de fleste vanlig stilte spørsmål (FAQ) som en kraftleverandør og et nettselskap får – laget av konsulenter med mer enn 15 års erfaring fra energibransjen.

Ønsker du å ta steget videre, kan vi integrere Elivia mot ditt kundesystem. Da kan den virtuelle assistenten gi opplysninger om kundeforhold, faktura, betalinger, strømbrudd og lignende. Elivia kan også bestille strømavtale, endre strømavtale, utføre adresseendringer, sende tilbud, gjøre avtaler og registrere klager.

Sysco har solid kunnskap om, og lang erfaring med de viktigste fagsystemene som brukes i energibransjen. Vi kan helautomatisere en rekke prosesser. Dermed kan dine ansatte bruke tiden sin på viktigere og mer verdifulle oppgaver.

Les mer

Dagens teknologi gjør det mulig å være tilgjengelig 24/7. Hvordan skal din bedrift møte dette? Er det på tide å skaffe seg en digital kundebehandler?

Les mer

En digital kundebehandler kan besvare de fleste spørsmål knyttet til energibransjen, det er mulig å automatisere opptil 70 % av dine kundehenvendelser

Les mer
Tilbake til toppen