Hopp til innholdet

SYSCO økte omsetningen med 36 prosent

SYSCO økte omsetningen med 36 prosent

SYSCO fortsetter veksten med en omsetningsøkning på 36 prosent fra 2018. De fire siste årene er omsetningen mer enn doblet.

Som Finansavisen skrev mandag 16.03.2020, fortsetter SYSCO veksten og økte omsetningen fra 2018 med 36 prosent til 385 millioner kroner i 2019. Siden 2016 er topplinjen doblet. Årsresultatet for 2019 ble imidlertid noe lavere enn i 2018 og falt fra 17,9 millioner kroner til 13,6.


– Vi har prioritert omsetningsvekst foran resultatvekst i 2019 og det gjelder også for 2020. SYSCO trenger kritisk størrelse for å være en relevant nordisk aktør. I 2019 har fokuset vært å vinne markedsandeler for deretter å ha et bredere grunnlag for å skape enda bedre EBITDA både i kroner og prosent. Dette fokuset holder vi også gjennom 2020.

Group CEO i SYSCO, Dagfinn Ringås

Den viktigste driveren av negativ utvikling av EBITDA fra 2018 til 2019 skyldes bevisste investeringer og restrukturering av Upsys AB i Sverige som ble kjøpt i september 2019.
– Vi er svært fornøyd med året og at vi greier å «skru flyet, mens vi flyr». Det vil si at vi vokser så kraftig, samtidig som vi greier å både profesjonalisere selskapet og levere solid lønnsomhet, fortsetter Ringås.

Høydepunkter i 2019
2019 inneholdt en rekke høydepunkter for SYSCO:
– I oktober vant SYSCO, sammen med Basefarm, en stor driftsavtale med Elhub. Dette er den største kontrakten i selskapets historie på anslagsvis 130 millioner kroner over fem år.
– SYSCO vant også en stor rammeavtale på utleie av konsulenter til Statnett.
– SYSCO ble valgt som Microsoft Managed Partner i Norge.
– Vant flere priser som Årets Oracle Partner i Norden.
– Oppkjøp av fire selskaper i Norge og Sverige.
– Vokst med cirka 100 nye medarbeidere, der halvparten kommer fra de oppkjøpte selskapene.
– Doblet ansettelsen av kvinner og redusert gjennomsnittsalderen på nyansatte med 5 år.
– Omprofilert selskapet og etablert en ny markedsføringsplattform

Se hva Finansavisen.no skriver om saken 16.03.2020 >

Se PDF fra Finansavisen papiravisen 16.03.2020 >

Se hva Haugesunds Avis skriver om saken “Lokal IT-aktør suser videre” >

Les mer

Sysco hjelper deg å flytte, modernisere og drifte Oracle-løsningene dine i Oracle Cloud og koble dem sammen med Azure, så du får det beste fra begge verdener.

Les mer

Moderne kundeservice er å være tilgjengelig når kunden trenger det. Med vår digitale kundebehandler Elivia kan bedriften din gi svar hele døgnet, hele året.

Les mer

Vil du jobbe i et selskap som er rå på teknologi? Vi ser etter flere problemløsere som vil være med å bygge et sagnomsust tech-selskap i Skandinavia.

Les mer
Tilbake til toppen