Hopp til innholdet

Teknisk Produkteier

Teknisk Produkteier

Har du erfaring fra energibransjen og ønsker å jobbe med å skape digitale suksesshistorier i en meningsfull bransje? Er du en som brenner for å skape og levere verdi til kundene våre?  Vi er i kraftig vekst, og søker flere kloke hoder til å utvikle vår produktavdeling.

Om oss

SYSCO er Skandinavias mest spesialiserte leverandør av teknologi til energisektoren og vi satser hardt på lettbente applikasjoner. Med stor kunnskap og lang erfaring med bransjens verdikjede og mulighetene som ligger i å ta i bruk ny teknologi, bidrar vi til å øke gevinsten av digitalisering hos kundene våre.

Ved å snu problemer til løsninger, er vi med på å skape digitale suksesshistorier for mer enn 80 selskaper og organisasjoner over hele verden, både innenfor produksjon, transport og salg av energi.

Vi er et tech-selskap som har som mål å bli sagnomsust i Skandinavia, kjent for å skape digitale suksesshistorier for kundene og en ustoppelig kultur. Mangfoldighet er en viktig del av miljøet – vi er 240 spesialister fra over 20 land, stor aldersspredning og god balanse av kvinner og menn.

Om rollen

Som Teknisk Produkteier vil du være ansvarlig for å sette, prioritere og godkjenne arbeidet som gjøres av et team for å sikre den mest verdifulle og riktige funksjonaliteten til produktet.

Du vil ivareta funksjonsforespørsler, planlegge utgivelser og koordinere sprints.

Videre vil rollen som Teknisk Produkteier innebærer at du identifiserer brukerbehov, rådgir kunden slik at han ser verdien og samarbeide med team på tvers i organisasjonen for å administrere produktutgivelser.

Andre viktige oppgaver som tillegges rollen er;

  • Administrere eventuell backlog for vårt produkt Sysco Connected Energy Hub
  • Ta avgjørelser basert på hvilke nye krav som skal integreres i løsningen i samarbeid med sjefsarkitekt
  • Kommunisere med prosjektledere hos kunden og øvrige involverte fra selskapet
  • Styre budsjetter og ressurser anvendt i prosjektet og i produktutvikling
  • Kontroller endringsprosessen og forespørsler fra alle kunder i Sysco Connected Energy Hub
  • Støtte salgsteamet med ideer og demoer for presentasjon til nye kunder

Om deg

Du har sterke egenskaper som prosjektleder og har erfaring med å jobbe i SCRUM som produkteier eller SCRUM master.  Du har gode kommunikasjonsevner, og er i stand til å være bindeleddet mellom kunde/kravstiller og utviklerteam.

Videre er det viktig at du evner å administrere forespørsler om funksjonalitet og endringer, samt kontrollere og levere alle nye utgivelser av produktet.

Du er en sterk lagspiller og er dyktig på å bringe et team med ulike kulturell bakgrunn sammen.

At du evner å se et større bilde og presentere ideer for videre utvikling av produktet er heller ikke feil.

Hvorfor er det kult å jobbe i SYSCO?

SYSCO har et internasjonalt teknologimiljø i verdensklasse med et team bestående av råe teknologiske superhelter fordelt på 8 kontorer i Norden, i tillegg til at vi er partner med ledende teknologiselskaper som Microsoft og Oracle. Vi er et uformelt selskap med kort vei til beslutninger og det er stor mulighet til å påvirke.

Vi er svært opptatt av å gi tilbake til samfunnet med meningsfullt arbeid, og i år støtter vi blant annet Kripos for å bekjempe overgrepsrelaterte forbrytelser av barn på nettet.

Vi har et stort mangfold med +20 nasjonaliteter som bringer fantastiske kulturer, kunnskap og kompetanse inn i organisasjonen vår. Vi har fokus på å få flere kvinner inn i Tech-bransjen, noe vi jobber for sammen med ODA Nettverk, hvor vi er Platinum Partner.

Se hva noen av våre kollegaer sier om å jobbe i SYSCO  (nederst på siden)

Arbeidssted er på vårt Oslokontor på Lysaker.

Spørsmål om stillingen?
Spør Ole Roterud: ole.roterud@sysco.no / tlf. 958 43 266

Klar for å søke? Send din søknad til jobb@sysco.no

Tilbake til toppen